« 繭から4@下北沢リバティ | Main | トンデモ忘年会 »

December 31, 2005

「横浜で彦いちの噺をきく」

2005/12/30(横浜にぎわい座

051230-1

林家彦いち
 狸札
 厩火事~北の国から
 ランボー怒りの脱出
 ~生着替え~
 長島の満月

ニッポン放送「チャリティ・ミュージックソン」で、24日夜中に「まんじゅうこわい」を演った話でスタート。
「恐さ」と「小朝」をかけた話、サエキケンゾウと新宿末廣亭のとなりの「ステーキあずま」で会食した話等に続いて...

狸札

彦いちさん、もともと狸っぽい風貌だからなのしょうか、狸が実に似合うです。

厩火事~北の国から

髪結いのおかみさん=内田有紀
だんな=純(「吉岡秀隆」でなく「純」なんだな(笑))
兄貴=倉本總
というキャスティングでの厩火事。

田中邦衛のモノマネは似ていなかったけれど純のモノマネは似ていたです。
でも、似てないがゆえに田中邦衛のモノマネに笑♪

ランボー怒りの脱出

「ランボー怒りの脱出」を落語の仕草で実況する話で、もとは三遊亭円丈の持ちネタ。
江戸弁のベトコン、キセルで一服するランボー、大笑いでございました。

長島の満月

飲み会で昔懐かしい話で盛り上がるなか、ひとりだけ話にのれず故郷の長島の思い出にひたる噺。
ドリフ、ジャンボマックス、オイルショック、80年代アイドル、ナメネコ、およげたいやきくん...
彦いちさんが昭和44年生まれ、うちのくまさんが昭和40年生まれ、懐かしネタが同じなのだなあ(笑)

本年の笑い納め(上の部)でございました。

|

« 繭から4@下北沢リバティ | Main | トンデモ忘年会 »

「落語」カテゴリの記事

Comments

A fascinating discussion is definitely worth comment. I do think that you ought to write more on this subject, it may not be a taboo matter but usually folks don't speak about these issues. To the next! Cheers!!

Posted by: Best Dating Sites | January 14, 2015 at 02:09 PM

You're so cool! I do not suppose I've read through anything like that before. So great to find somebody with some genuine thoughts on this issue. Really.. thanks for starting this up. This website is something that's needed on the web, someone with some originality!

Posted by: free music downloads | February 20, 2015 at 07:07 PM

Hey! I know this is kinda off topic but I'd figured I'd ask. Would you be interested in trading links or maybe guest authoring a blog article or vice-versa? My blog covers a lot of the same subjects as yours and I feel we could greatly benefit from each other. If you might be interested feel free to shoot me an e-mail. I look forward to hearing from you! Terrific blog by the way!

Posted by: quest bars sale canada | March 21, 2015 at 09:58 AM

Hello there, You've done a great job. I'll certainly digg it and personally suggest to my friends. I'm confident they'll be benefited from this website.

Posted by: minecraft free | April 09, 2015 at 05:22 PM

Great goods from you, man. I've take into account your stuff prior to and you're just too fantastic. I actually like what you have bought right here, really like what you're saying and the way wherein you assert it. You're making it entertaining and you still take care of to keep it smart. I can not wait to read much more from you. This is actually a terrific web site. quest bars 3te5r1upyli0w

Posted by: quest bars | June 17, 2015 at 08:01 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/36534/7915700

Listed below are links to weblogs that reference 「横浜で彦いちの噺をきく」:

» 家族でゆっくり大笑い [浪日記]
林家木久蔵一門会 爆笑ビックショー!のキャッチコピーは、 “家族でゆっくり大笑い”です。 最近のテレビや映画では、なかなか家族で一緒に笑えるものが少ない気がします。 昨日、家族が集まり、爆笑ビックショーを見ました。 3歳〜高校生の姪っ子たち、4×歳の姉、6×歳の母。 爆笑の渦でした。 一番驚いたのが、3歳の姪っ子が膝をたたきながら笑っていた事。 テレビ画面にピッタリくっついて。 特に「林家きくおさんの南京玉すだれ」がお気に入りのようでした。 小学生や高校生の子は、彦いちさん... [Read More]

Tracked on January 13, 2006 at 05:41 PM

« 繭から4@下北沢リバティ | Main | トンデモ忘年会 »